Jumaat, 7 Mei 2010

MUNDUR KE MASA LALU

MUNDUR KE MASA LALU, ALAM SEMESTA TERCIPTA DARI 1 TITIK

027 ... :))
السلام عليكم . بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد

Qur'an... Sebuah kitab yang banyak mengandung banyak keajaiban ayat yang baru dapat dibuktikan secara nyata oleh ilmu pengetahuan dan bahkan alat modern tercanggih abad terakhir, telah dinyatakan Qur'an 1400 Tahun yang lalu...

Qur'an... Ialah mukjizat sepanjang masa...
Di masa sastra,diakui bahwa Qur'an ialah sastra terindah..
Keindahan bahasa & hikmah didalamnya sangat tajam..

Di masa keajaiban, Qur'an ialah keajaiban dari keajaiban...
Dari segi matematika, Qur'an ialah keajaiban matematika alam semesta
Di masa perang dunia 2,Qur'an telah menulis formula nuklir

Di masa Ilmu pengetahuan, tak satupun dari ayat Qur'an yang bertentangan dengan ilmu pengetahuan, malah ayat Qur'an menyatakannya secara rinci...

BAHKAN, MASIH BANYAK AYAT QUR'AN YANG BELUM DAPAT DI BUKTIKAN OLEH PENEMUAN TEKHNOLOGI MODERN.

Semua ini masih dapat kita lihat di hadapan kita sendiri...

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. (QS. 4 An-Nisaa':82)

Itulah sebabnya ramai muslim tak tahu mukjizat nyata menyembuhkan orang lumpuh dan lainnya dari Rasulullah Muhammad SAW kerana ramai kita tak baca hadist secara lengkap.

Dan lagi, itulah mengapa Qur'an disebut sebagai mukjizat terbesar dari Rasulullah Muhammad SAW & Mukjizat sepanjang masa.

Sebuah buku yang diwahyukan kepada Rasul dijaman kuno tanpa tekhnologi yang tidak dapat membaca, ditujukan pada umat yang bisa membaca dan selalu membaca serta terpelajar di akhir masa yang penuh dengan kecanggihan tekhnologi.

Maaf, Kita tentu tak nak jadi orang kuno dan sudah bukan zamannya lagi kembali ke masa lalu dengan mukjizat nyata seperti membelah laut, dibakar api dan lainnya.

Sekarang ialah zamannya tekhnology, zamannya BUKU, dan kita boleh lihat mukjizat Qur'an sepanjang masa.

Qs. 17 Israa':81. Dan katakanlah: "Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap". Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.
----------------------
Masih ingat soalan Langit itu terus meluas kat posting beberapa hari lepas?

Sekarang, jika masa ini langit terus meluas, tapi jika kita balik kembali ke masa silam, maka itu bermakna langit akan teros mengecil & akhirnya terkumpul menjadi 1 titik, betul atau tak?

Dan itu lah awal penciptaan alam semesta, semua berasal dari 1 titik.
Satu ayat lagi tentang penciptaan langit adalah sebagaimana berikut:

"Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya. Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman?" Qs.21 Anbiyaa':30

Kata "ratq" yang di sini diterjemahkan sebagai "suatu yang padu" digunakan untuk merujuk pada dua zat berbeda yang membentuk suatu kesatuan. Ungkapan "Kami pisahkan antara keduanya" adalah terjemahan kata Arab "fataqa", dan bermakna bahwa sesuatu muncul menjadi ada melalui peristiwa pemisahan atau pemecahan struktur dari "ratq".

Perkecambahan biji dan munculnya tunas dari dalam tanah adalah salah satu peristiwa yang diungkapkan dengan menggunakan kata ini.

Marilah kita kaji ayat ini kembali berdasarkan pengetahuan ini. Dalam ayat tersebut, langit dan bumi adalah subyek dari kata sifat "fatq". Keduanya lalu terpisah ("fataqa") satu sama lain. Menariknya, ketika mengingat kembali tahap-tahap awal peristiwa Big Bang, kita pahami bahwa satu titik tunggal berisi seluruh materi di alam semesta.

Dengan kata lain, segala sesuatu, termasuk "langit dan bumi" yang saat itu belumlah diciptakan, juga terkandung dalam titik tunggal yang masih berada pada keadaan "ratq" ini.

Titik tunggal ini meledak sangat dahsyat, sehingga menyebabkan materi-materi yang dikandungnya untuk "fataqa" (terpisah), dan dalam rangkaian peristiwa tersebut, bangunan dan tatanan keseluruhan alam semesta terbentuk.

Ketika kita bandingkan penjelasan ayat tersebut dengan berbagai penemuan ilmiah, akan kita pahami bahwa keduanya benar-benar bersesuaian satu sama lain. Yang sungguh menarik lagi, penemuan-penemuan ini belumlah terjadi sebelum abad ke-20.

Asal mula alam semesta digambarkan dalam Al Qur'an pada ayat berikut:

"Dialah pencipta langit dan bumi." (Al Qur'an, 6:101)

Keterangan yang diberikan Al Qur'an ini bersesuaian penuh dengan penemuan ilmu pengetahuan masa kini. Kesimpulan yang didapat astrofisika saat ini adalah bahwa keseluruhan alam semesta, beserta dimensi materi dan waktu, muncul menjadi ada sebagai hasil dari suatu ledakan raksasa yang tejadi dalam sekejap.

Peristiwa ini, yang dikenal dengan "Big Bang", membentuk keseluruhan alam semesta sekitar 15 milyar tahun lalu. Jagat raya tercipta dari suatu ketiadaan sebagai hasil dari ledakan satu titik tunggal. Kalangan ilmuwan modern menyetujui bahwa Big Bang merupakan satu-satunya penjelasan masuk akal dan yang dapat dibuktikan mengenai asal mula alam semesta dan bagaimana alam semesta muncul menjadi ada.

Sebelum Big Bang, tak ada yang disebut sebagai materi. Dari kondisi ketiadaan, di mana materi, energi, bahkan waktu belumlah ada, dan yang hanya mampu diartikan secara metafisik, terciptalah materi, energi, dan waktu. Fakta ini, yang baru saja ditemukan ahli fisika modern, diberitakan kepada kita dalam Al Qur'an 1.400 tahun lalu.

Sensor sangat peka pada satelit ruang angkasa COBE yang diluncurkan NASA pada tahun 1992 berhasil menangkap sisa-sisa radiasi ledakan Big Bang. Penemuan ini merupakan bukti terjadinya peristiwa Big Bang, yang merupakan penjelasan ilmiah bagi fakta bahwa alam semesta diciptakan dari ketiadaan.
Meski Rasulullah Muhammad SAW memiliki banyak mukjizat fisik seperti menyembuhkan orang lumpuh, membelah bulan, berbicara dengan binatang seperti Nabi Sulaiman, para sahabat berjalan diatas laut, memberi makan ribuan orang dengan sikit makanan, dan masih sekitar 300 mukjizat lainnya yang telah sy tulis dalam wall post 1 bulan lepas, tapi tetaplah Qur'an ialah Mukjizat terbesar & sepanjang masa.

Itulah mengapa Qur'an disebut mukjizat terbesar & sepanjang masa kerana banyak ayat Qur'an yang baru dapat dibuktikan oleh peralatan modern abad terahir. Mulai dari Astronomi, Geology, Biology, Math, chemistry, Oceanography dan segala bidang.

Sebuah Mukjizat terbesar berupa sebuah buku yang diturunkan melalui seorang Al-Amin (tak pernah berbohong) yang tak dapat membaca dizaman kuno kepada ummat terakhir yang pintar dan selalu membaca buku di zaman modern dan baru dapat dibuktikan oleh peralatan akhir zaman. Siapa lagi yg mewahyukan jika bukan PENCIPTA ALAM SEMESTA?

Jadi,,, 1 bukti lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR....

Qs.3 Ali Imran:85 Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi

Qs.3 Ali Imran:19 Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya

klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI/TAG PHOTO dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan & saudara lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^
----------------------------
Dibawah ini ialah tulisan pada wall post hari-hari lalu yg penting sangat untok ahli baru/new member kerana sy tengok ada sekitar 5000-10000 new member yg join untok setiap harinya.
----------------------------
Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.

Bukti diambil dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat, tidak mengajarkan baptis
4. Nabi Isa mengajarkan shalat dengan sujud & hadap kiblat
5. Nabi Isa mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
6. Nabi Isa mengajarkan buka kasut jika masuk rumah ibadah
7. Nabi Isa mengajarkan sunat
8. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
9. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
10. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
11. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
12. Nabi Isa mengajarkan Shalat Tahajjud
13. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
14. Nabi Isa tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
15. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tak betul
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
20. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting... ^_^

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

Jadi,,, ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa.

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."
---------------------------------
Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?

Sekali lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri... ^_^
-------------------
Page group ini, Insya ALLAH tak akan meminta UPAH berupa Zakat, Infaq, Shodaqoh, Jariyah, Bisnes, atau UPAH lainnya.

Qs. 25 Furqaan:57. Katakanlah: "Aku tidak meminta upah sedikitpun kepada kamu dalam menyampaikan risalah itu, melainkan (mengharapkan kepatuhan) orang-orang yang mau mengambil jalan kepada Tuhan nya.

Tak sempurna iman seorang muslim sehingga ia mencintai muslim lain seperti mencintai diri sendiri. Salah satu bentuk cinta ini ialah Amar Ma'ruf Nahi Munkar.

Dan kemunkaran yg banyak terjadi masa ini ialah ramai orang disekitar kita berkata "Semua agama itu baik", "Semua agama itu benar", "Semua agama sama", "Semua agama masuk surga", "Semua agama dari TUHAN".

Betulkah ISLAM yg mulia ini disamakan dengan agama-agama lain???
Kita kena BUKTIKAN cuma Islam sahaja yg benar.

Sila copy paste & yg paling utama ialah menyebarkan & bagi tahu rakan + saudara lain guna email, picture post, wall post, TAG picture dan semua cara kena diguna untok menyebarkan PEMBUKTIAN ISLAM IALAH SATU-SATUNYA AGAMA YG BENAR.

Dakwahkanlah meski cuma 1 ayat shaja, mulakan dari saudara & rakan2 sekitar kita. Biar cuma sikit 1 ayat tapi disampaikan, lagi baik daripada ramai ilmu tapi cuma untok diri sendiri.

Tolong jemput/undang rakan + saudara di bawah gambar daripada page ini agar ramai orang saling ingat meng-ingati sesama insan:

http://www.facebook.com/pages/-ISLAM-TERBUKTI-BENAR-/298400792751?v=info
Dari album:
Wall Photos oleh ۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
Ditambah pada 12hb Mac
1,925 orang sukakan ini.
50 dari 229

Mohammad Zai Fa أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله
pada 13hb Mac pukul 12.07 ptg · Lapor

Julia Nanda Q,,,,yakin Allah menyimpan sesuatu Dibalik smua ne,,,,,?/
mnusia,tercipta dri setitik air yang hina.........
makannya jdi manusia tu jangan sombng,,,,
pada 13hb Mac pukul 12.16 ptg · Lapor

Dea Imoet sGt bner ......................?????????
pada 13hb Mac pukul 12.43 ptg · Lapor

Botakk Panama @Rudy Manturix,....Jawapan ada d Youtube(Ahmed Deedat)-(Zakir Naik)
pada 13hb Mac pukul 1.11 ptg · Lapor

Rkap Oz ini benar
pada 13hb Mac pukul 1.26 ptg · Lapor

Pena Luk Zul Fakar rudy manturix poler cuba lihat tangan kamu bknkh ia ditulis dgn nama Allah الله jkla islam i2 pd awalnya dgnkan bkn mgnkan bhasa atau huruf yg ilmiah yakni dlm bahasa arab maka fikirla bgaimana bntuk tangan kamu..hehe..mcm mn nk mmegang,tmasuk tmpt kamu mninjak maha pgasih dia Allah.
pada 13hb Mac pukul 2.05 ptg · Lapor

Pena Luk Zul Fakar smoga Allah tdk mjdkan tangan manusia slepas ini dlm bhsa sunskrit..hehe
pada 13hb Mac pukul 2.07 ptg · Lapor

Rimba Raya hampir semua kitab butuh untuk diUPDATE krn waktu dan seiring perkembangan ZAMAN.



hanya AL.QURAN yg TIDAK...!!! sampai kapanpun...... Lihat seterusnya..
pada 13hb Mac pukul 2.37 ptg · Lapor

Iyanzada Zada Allah pasti krimkan bantuan ke bumi ini. karna sudah rusak akhlak manusia..hanya Allah lah sandaran kita. mutlak . walaupun kiamat tinggal bbrapa saat lagi...
pada 13hb Mac pukul 3.07 ptg · Lapor

Farah Zainal SUBHANALLAH..ALHAMDULILLAH..ALLAHUAKHBAR..
pada 13hb Mac pukul 3.23 ptg · Lapor

Aishah Ali kenapa benci Islam dan umatnya,semakin dibenci, berpusu2 menerima Islam dari seantero dunia.Jika ramai suka Islam pasti ada kuasa tarikannya tersendiri. Inilah kuasa Allah, doa orang yang dihina dan dianiaya begitu makbul.
Memang ramai yg terbuka menghina Islam, seolah2 Islam itu, menggangu kehidupan mereka.Daripada dihantui syaitan yang melekat di hati itu, adalah lebih baik berfikir bagaimana menghalau syaitan daripada terus menyebakkan kamu ke pintu neraka.
pada 13hb Mac pukul 4.14 ptg · Lapor

Khoirul Anwar saudara rudi manturix@ kenapa alqur'an harus bhs arab??
agar tetap terjaga keasliannya,, cobalah anda baca alkitab(injil) yg diterjemahkan kemana saja' sehingga isi dan maknanya jadi berubah-ubah,, itulah sebabnya' kenapa alkitab tdk suci lagi,,
pada 13hb Mac pukul 4.50 ptg · Lapor

Musanief Arief http://apps.facebook.com/quranic_verses/?settings

click ini :))
pada 13hb Mac pukul 4.54 ptg · Lapor

Muhlis Hasanudin al-qur'an, memang 'the best one'.....
pada 13hb Mac pukul 5.05 ptg · Lapor

Cong Rifki allahuakabar.........
bgitu bsar n sngat indah.......
pada 13hb Mac pukul 6.03 ptg · Lapor

Andri Rismantara allahuakbar
pada 13hb Mac pukul 6.15 ptg · Lapor

Paizah Mohammad al Quran dalam bahasa arab kerana nabi Muhammad itu sendiri dari keturunan arab. bagaimana baginda mahu menyampaikan ajarannya kepada masyarakat arab pada waktu itu jika menggunakan bahasa lain. jika menggunakan bahasa indonesia, bagaimana masyarakat arab bisa memahaminya? begitu juga injil, taurat dan zabur. semuanya juga tidak menggunakan bahasa ... Lihat seterusnya..
pada 13hb Mac pukul 6.42 ptg · Lapor

Pena Luk Zul Fakar apa yg tdk bguna?ko lupa 1 mkn bnyk mana pn ko ttp ke kubur..xkira dbakar atau dtanam.haha..sama dgn teori jamban ko 2..
hehe...baik ko bunuh saja dirimu skarang..haha..xgn hidup.
sbb akhirnya akn mati jua..hehe
pada 13hb Mac pukul 9.08 ptg · Lapor

Wawan S. Wan emang bener banget...............
terbukti..............
and g da yg bisa AL-QUR'an.....
pada 13hb Mac pukul 10.24 ptg · Lapor

Yusuf Satriadi Semin >Nebayot : anda berkata "bukan karena makanan masuk surga, bukan karena tdk makan orang disebut suci." -- org yg sehabis minum atau makan makanan yg mengandung alkohol maka tindakannya tdk dapat terkontrol, dapat berbuat yg membahayakan org lain. org mabuk bisa dgn tdk sadar membunuh org. Makanan dapat mempengaruhi temperamen seseorg, yg akhirnya ... Lihat seterusnya..
pada 14hb Mac pukul 12.03 pagi · Lapor

Luqman Nul Hakim tumpang lalu.....sekadar renungan...

Paderi-paderi Kristian di dalam video ini kembali ke agama Islam selepas menyelidiki dan mempelajari agama Islam dengan hati yang terbuka.

Apa kata kamu bertanya kepada mereka........ ... Lihat seterusnya..
pada 14hb Mac pukul 3.26 pagi · Lapor

Atirah Syamimi Azmi nauzubillahminzalik!!
siti aisyah....
anda penganut agama mana ya?? anda menggunakan kalimah MAHA SUCI ALLAH..
tapi anda mengutuk,mengeji agama ALLAH..
semoga kau mendapat hidayah Allah..... Lihat seterusnya..
pada 14hb Mac pukul 10.28 pagi · Lapor

Atirah Syamimi Azmi namamu Aishah..
seperti nama isteri nabi Muhammad..
semoga kau berakhlak baik sepertinya..
tidak perlu mengutuk cuma buktikannya sahaja..
wallahualam...
pada 14hb Mac pukul 10.30 pagi · Lapor

Khoirul Anwar @Siti aisah. Sy yakin aisah itu bkn nama asli anda, dan sy tau anda adlh org kristen' agama buatan paulus,, krna yesus tdk pernah mengenal agama kristen, semoga ALLAH mengampunimu, dan menberikan hidayahnya kpdmu,,
pada 14hb Mac pukul 10.55 pagi · Lapor

Zikrillah Rida ALLAHU AKBAR...
pada 14hb Mac pukul 12.45 ptg · Lapor

Budhy Setiawan amin. . .
PERBANYAK TAUBAT, ,
HINDARI MAKSIAT. .
saling mengingatkan sesama antar umat manusia, ,
insyaallah akan mendapat pahala dari ALLAH . . .amin :D... Lihat seterusnya..
pada 14hb Mac pukul 4.53 ptg · Lapor

Anggita Indah Pratiwi nauzubillahminzalik,,,siti aisyah jangan kamu fikir kami (islam ) adalah org2 yg seperti anda fikirkan,,,
kami tahu kamu bukan islam !!! jangan mencela islam ,,Allah kami dan Rasul kami,,,,saya aneh kamu dan saudara kamu mengatakan "jangan urus agama lain + jangan campuri dan ejek agama lain krn org seperti kalian lah yg akn mnghancurkan atau ... Lihat seterusnya..
pada 14hb Mac pukul 5.43 ptg · Lapor

Yuval Farah Asma' Umat muslim berdiam diri namun kmu tw wahai penghujat islam, sekali kami bertindak, kalian bs mati! Karena Allah berpihak pada yang benar!
pada 14hb Mac pukul 6.07 ptg · Lapor

Mega Insan Priatna Allahu Akbar
pada 14hb Mac pukul 6.17 ptg · Lapor

Leo Purpleman kawan2..bersabar..
aku pasti,nama dia yg sebenar bukan siti aisyah...dia hanya salah seorang penganut agama lain yg cuba mengapi-api kita supaya kita umat Islam nampak jelek....
Allah Maha Adil....
pada 14hb Mac pukul 6.22 ptg · Lapor

Ganief Arief siti aisyah semoga ALLAH memberi kamu Hidayah. jgn lah pernah menghina agama yg diturunkan ALLAH kpd manusia berarti anda menghinadan merendahkan agama yg anda anut
pada 15hb Mac pukul 1.45 pagi · Lapor

Hans Si Vespa Orange ini ngejelekin nama siti aisyah
pada 15hb Mac pukul 3.12 pagi · Lapor

Muhamad Muhzil Zusro MEMANGLAH 4JJ I YANG MAHA AGUNG....!!!
pada 15hb Mac pukul 5.50 ptg · Lapor

Paizah Mohammad kalau kamu beriman kepada Allah dan kekuasaanNya maka kamu tidak akan sesekali mempersoalkan perintahnya. sesungguhnya Allah maha mengetahui segala apa yang di langit dan di bumi. Allah maha mengetahui segala yang nyata mahupun yang tersembunyi. Ilmu Allah mengatasi segala ilmu makhluk di dunia ini. Allahuakbar!!! Jika Allah perintahkan anjing, ... Lihat seterusnya..
pada 16hb Mac pukul 4.42 ptg · Lapor

Yusuf Malik Kenapa saat ini banyak sekali orang yg berpura-pura jadi orang islam ya? Apakah mereka tidak tahu atau pura2 tidak tahu bahwa semua perbuatan dan perkataan mereka akan dimintai pertanggung jawaban nanti? Hhhhh... sungguh amat menyesal mereka karena bahwa mereka lebih mengerti dari Tuhan. Seperti inilah jadinya kalo sesuatu yg amat terbatas berusaha menyaingi sesuatu yg "Tiada Terbatas". Maha suci Allah atas semua fitnah dan tipu daya manusia2 yg selalu mengingkariNya. Amiiin
pada 16hb Mac pukul 9.09 ptg · Lapor

Pena Luk Zul Fakar mrk gunakan nama aishah agar kita mhina nama yg mulia itu..
walhal yg hina lagi adalah sifat kmunafikan yg ada pd diri si pyamar aishah itu..hehe..kasihan pic ibu itu mjd mangsa fitna manusia senteng..haha..mrk ingat kita bodoh padahal mrkla yg maha bangang.damn.
pada 17hb Mac pukul 1.43 ptg · Lapor

Linda Agustina yang pakai nama siti aisyah palsu diatas mungkin dia si Raja Iblis nya kali...kwkwkwkwkw....
pada 17hb Mac pukul 9.18 ptg · Lapor

Pena Luk Zul Fakar maaf pd kataku yg mlampau...katakan pd ahli kitab itu bahawa mrk mgenal muhamad sperti mrk mgenal anak2 mrk sdiri lantas mgapa mrk mahu dustai.
pada 18hb Mac pukul 8.12 pagi · Lapor

Yayan Wae Titik smga dosa qt smwa d mfkan oleh yg MAHA MMFKAN... sUBHANALLAH MAHA SUCI ALLAH...
hnya yg brhati buta lah xg dpt brkta kotor sprti yg mnyamar sbg aisyah..
pada 20hb Mac pukul 6.54 ptg · Lapor

۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩ ... ^_^
klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^
pada 22hb Mac pukul 4.24 ptg · Lapor

Azmir Tumin i like big bang theory :-) it's logic
pada 24hb Mac pukul 8.15 ptg · Lapor

Rahmat El-Madany Assalamu'alaikum

http://www.facebook.com/#!/pages/SEPOHON-KAYU/219285810529?ref=ts
pada 28hb Mac pukul 1.32 ptg · Lapor

۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩ ... ^_^
Mesage telah dihantar, tolong tengok di:
(Message has been sent out, please check at):

MESSAGE - UPDATE (ENGLISH)... See More... Lihat seterusnya..
pada 28hb Mac pukul 6.34 ptg · Lapor

Axe Traxex baik boss
pada 28hb Mac pukul 6.35 ptg · Lapor

Nur Shakiza Rasid PENTING...!!!!
SILA LAYARI LAMAN WEB INI...

www.khilafah.com
pada 15hb April pukul 7.24 ptg · Lapor

Zul Arif ini lh teori BING BANG.......brmula nya kejadian bumi.......
pada 30hb April pukul 2.31 ptg · Lapor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan