Sabtu, 8 Mei 2010

QURAN SEPANJANG ZAMAN


065 ... ^_^
QUR'AN SEPANJANG MASA - ATAP TERPELIHARA

السلام عليكم . بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم.لا إله إلاَّ الله.محمد رسو ل الله
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد

For English Version, please click right here:
http://www.facebook.com/album.php?aid=157427&id=298400792751

Masih ingat banyak posting hari-hari lalu soalan bukti-bukti ilmiah Qur'an?
Sebuah Kitab yg mengaku dari ALLAH, harus berani dihadapkan dengan segala macam soalan, segala zaman, segala segi, segala sisi, dari sudut manapun & harus sepanjang zaman.

Dari segi Sastra, matematika, astronomi, sains, tata negara, muamalat, ekonomi, Kode-kode angka, jumlah surah, jumlah ayat, jumlah kalimat, jumlah huruf, segala ilmu, segala abad, sejak penciptaan alam semesta, masa lalu, masa kini, masa depan, sehingga masa kiamat & kehidupan setelah kiamat sekalipun

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. QS. 4 An-Nisaa':82

Dan zaman ini ialah zaman ilmu pengetahuan, apakah Qur'an dapat mengikuti perkembangan zaman???

Qs. 21 Anbiyaa':32 Dan Kami menjadikan langit itu sebagai atap yang terpelihara, sedang mereka berpaling dari segala tanda-tanda yang ada padanya.

Kebanyakan manusia yang memandang ke arah langit tidak pernah berpikir tentang fungsi atmosfir sebagai pelindung. Hampir tak pernah terlintas dalam benak mereka tentang apa jadinya bumi ini jika atmosfir tidak ada.

Contoh kawah raksasa yang terbentuk akibat hantaman sebuah meteor yang jatuh di Arizona, Amerika Serikat. Jika atmosfir tidak ada, jutaan meteorid akan jatuh ke Bumi, sehingga menjadikannya tempat yang tak dapat dihuni.

Namun, fungsi pelindung dari atmosfir memungkinkan makhluk hidup untuk melangsungkan kehidupannya dengan aman. Ini sudah pasti perlindungan yang Allah berikan bagi manusia, dan sebuah keajaiban yang dinyatakan dalam Al Qur'an.

Banyak meteor yg berbahaya bagi bumi setiap hari. Benda-benda langit yang berlalu lalang di ruang angkasa dapat menjadi ancaman serius bagi Bumi. Tapi Allah, Pencipta Maha Sempurna, telah menjadikan atmosfir sebagai atap yang melindungi bumi. Berkat pelindung istimewa ini, kebanyakan meteorid tidak mampu menghantam bumi karena terlanjur hancur berkeping-keping ketika masih berada di atmosfir.

Atmosfir yang melingkupi bumi berperan sangat penting bagi berlangsungnya kehidupan. Dengan menghancurkan sejumlah meteor, besar ataupun kecil ketika mereka mendekati bumi, atmosfir mencegah mereka jatuh ke bumi dan membahayakan makhluk hidup.

Atmosfir juga menyaring sinar-sinar dari ruang angkasa yang membahayakan kehidupan. Menariknya, atmosfir hanya membiarkan agar ditembus oleh sinar-sinar tak berbahaya dan berguna, - seperti cahaya tampak, sinar ultraviolet tepi, dan gelombang radio. Semua radiasi ini sangat diperlukan bagi kehidupan.

Sinar ultraviolet tepi, yang hanya sebagiannya menembus atmosfir, sangat penting bagi fotosintesis tanaman dan bagi kelangsungan seluruh makhluk hidup. Sebagian besar sinar ultraviolet kuat yang dipancarkan matahari ditahan oleh lapisan ozon atmosfir dan hanya sebagian kecil dan penting saja dari spektrum ultraviolet yang mencapai bumi.

Fungsi pelindung dari atmosfir tidak berhenti sampai di sini. Atmosfir juga melindungi bumi dari suhu dingin membeku ruang angkasa, yang mencapai sekitar 270 derajat celcius di bawah nol.

Tidak hanya atmosfir yang melindungi bumi dari pengaruh berbahaya. Selain atmosfir, Sabuk Van Allen, suatu lapisan yang tercipta akibat keberadaan medan magnet bumi, juga berperan sebagai perisai melawan radiasi berbahaya yang mengancam planet kita.

Radiasi ini, yang terus- menerus dipancarkan oleh matahari dan bintang-bintang lainnya, sangat mematikan bagi makhuk hidup. Jika saja sabuk Van Allen tidak ada, semburan energi raksasa yang disebut jilatan api matahari yang terjadi berkali-berkali pada matahari akan menghancurkan seluruh kehidupan di muka bumi.

Dr. Hugh Ross berkata tentang perang penting Sabuk Van Allen bagi kehidupan kita:

Bumi ternyata memiliki kerapatan terbesar di antara planet-planet lain di tata surya kita. Inti bumi yang terdiri atas unsur nikel dan besi inilah yang menyebabkan keberadaan medan magnetnya yang besar. Medan magnet ini membentuk lapisan pelindung berupa radiasi Van-Allen, yang melindungi Bumi dari pancaran radiasi dari luar angkasa.

Jika lapisan pelindung ini tidak ada, maka kehidupan takkan mungkin dapat berlangsung di Bumi. Satu-satunya planet berbatu lain yang berkemungkinan memiliki medan magnet adalah Merkurius - tapi kekuatan medan magnet planet ini 100 kali lebih kecil dari Bumi.

Bahkan Venus, planet kembar kita, tidak memiliki medan magnet. Lapisan pelindung Van-Allen ini merupakan sebuah rancangan istimewa yang hanya ada pada Bumi. (http://www.jps.net/bygrace/index.html Taken from Big Bang Refined by Fire by Dr. Hugh Ross, 1998. Reasons To Believe, Pasadena, CA.)

Energi yang dipancarkan dalam satu jilatan api saja, sebagaimana tercatat baru-baru ini, terhitung setara dengan 100 milyar bom atom yang serupa dengan yang dijatuhkan di Hiroshima. Lima puluh delapan jam setelah kilatan tersebut, teramati bahwa jarum magnetik kompas bergerak tidak seperti biasanya, dan 250 kilometer di atas atmosfir bumi terjadi peningkatan suhu tiba-tiba hingga mencapai 2.500 derajat celcius.

Singkatnya, sebuah sistem sempurna sedang bekerja jauh tinggi di atas bumi. Ia melingkupi bumi kita dan melindunginya dari berbagai ancaman dari luar angkasa. Para ilmuwan baru mengetahuinya sekarang, sementara berabad-abad lampau, kita telah diberitahu dalam Al Qur'an tentang atmosfir bumi yang berfungsi sebagai lapisan pelindung.

Dalam Al Qur'an, Allah mengarahkan perhatian kita kepada sifat yang sangat menarik tentang langit:

Qs. 21 Anbiyaa':32 Dan Kami menjadikan langit itu sebagai atap yang terpelihara, sedang mereka berpaling dari segala tanda-tanda yang ada padanya.

Sifat langit ini telah dibuktikan oleh penelitian ilmiah abad ke-20, menandakan jika Qur'an memang berasal dari MAHA PENCIPTA Alam Semesta ini.

Jadi,,, 1 lagi BUKTI,,, Islam TERBUKTI BENAR!
DARI ILMIAH,,,, Islam terbukti Benar
DARI KITAB LAIN,,, Islam terbukti Benar

Segala puja & puji bagi ALLAH,,, Qur'an TERBUKTI Sepanjang Masa!

klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI/TAG PHOTO dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan & saudara lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^

Jangan lupa bagi tahu rakan & saudara lain menjumpai page group ini agar lagi ramai orang tahu & saling ingat mengingati sesama insan. Supaya lagi ramai orang boleh mendakwahkan & menyampaikan jika cuma Islam sahaja satu-satunya agama yg TERBUKTI BENAR!
----------------------------
Dibawah ini ialah tulisan pada wall post hari-hari lalu yg penting sangat untok ahli baru/new member kerana sy tengok ada sekitar 5000-10000 new member yg join untok setiap harinya.
----------------------------
Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.

Dalam posting kemarin, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
----> Gereja ajarkan "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
----> Gereja ajarkan menyembah Jesus
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat
----> Gereja ajarkan baptis "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
4. Nabi Isa mengajarkan shalat dengan sujud setiap hari
----> Gereja ajarkan 1 minggu 1x tanpa sujud
5. Nabi Isa mengajarkan hadap kiblat
----> Gereja ajarkan menyanyi nyanyi
6. Nabi Isa mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
----> Gereja menghapus wudhu, padahal ayatnya jelas
7. Nabi Isa mengajarkan buka kasut/alas kaki jika masuk rumah ibadah
----> Gereja ajarkan guna kasut masok gereja
8. Nabi Isa mengajarkan sunat
----> Gereja kata sunat cuma adat, padahal perintah & ancaman jelas
9. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
----> Gereja ajarkan berdoa pada Jesus, Maria, Malaikat, Santo
10. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
----> Gereja ajarkan Taurat tak penting
11. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
----> Gereja ajarkan Taurat dihapus
12. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
----> Gereja ajarkan makan babi
13. Nabi Isa mengajarkan Shalat Tahajjud
----> Gereja siang hari sahaja tak pernah, apalagi 1/3 malam terakhir
14. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
----> Gereja ajarkan minta ampun pada pastor
15. Nabi Isa tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
----> Gereja ajarkan dosa diampuni cuma dengan penyaliban
16. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tak betul
----> Gereja ajarkan dosa Nabi Adam diwariskan semua orang
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
----> Gereja ajarkan Tuhan ada 3
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
----> Gereja ajarkan Jesus, Utusan ALLAH, menjadi ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus untok seluruh dunia
20. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting... ^_^

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

Untok posting hari lalu, sila click di link ini:
http://www.facebook.com/album.php?aid=147602&id=298400792751

Jadi,,, ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa.

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Qur'an...
Ialah mukjizat sepanjang masa...
Di masa sastra,diakui bahwa Qur'an ialah sastra terindah..
Keindahan bahasa & hikmah didalamnya sangat tajam..

Di masa keajaiban, Qur'an ialah keajaiban dari keajaiban...
Dari segi matematika, Qur'an ialah keajaiban matematika alam semesta
Di masa perang dunia 2, Qur'an telah menulis formula nuklir

Dan sekarang, ialah zaman Ilmu pengetahuan...
Jika memang Qur'an ialah mukjizat sepanjang masa, lalu apakah Qur'an sesuai dengan Ilmu Pengetahuan???

Bahasa Arab ialah bahasa paling sulit di dunia, kerana 1 kata mempunyai banyak arti, bahkan dalam 1 kata gender bisa berarti pria pada salah satu suku arab, tapi dapat pula bermakna wanita pada suku lain.

Tak seperti kitab lain yg telah kehilangan bahasa aslinya, Naskah tertua dari Alkitab Christian Perjanjian Baru ialah dalam bahasa Greece/Yunani, padahal Nabi Isa menggunakan bahasa Ibrani.

Bahasa tersulit ke 2 ialah bahasa China.

Telah terbukti, tak satupun dari ayat Qur'an yang bertentangan dengan ilmu pengetahuan, bahkan ayat Qur'an menyatakannya secara rinci...

BAHKAN, MASIH BANYAK AYAT QUR'AN YANG BELUM DAPAT DI BUKTIKAN OLEH PENEMUAN TEKHNOLOGI MODERN. Semua ini masih dapat kita lihat di hadapan kita sendiri...

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. QS. 4 An-Nisaa':82

Meski Rasulullah Muhammad SAW memiliki banyak mukjizat fisik seperti menyembuhkan orang lumpuh, membelah bulan, berbicara dengan binatang seperti Nabi Sulaiman, para sahabat berjalan diatas laut, memberi makan ribuan orang dengan sikit makanan, dan masih sekitar 300 mukjizat lainnya yang telah sy tulis dalam wall post 1 bulan lepas, tapi tetaplah Qur'an ialah Mukjizat terbesar & sepanjang masa.

Itulah mengapa Qur'an disebut mukjizat terbesar & sepanjang masa kerana banyak ayat Qur'an yang baru dapat dibuktikan oleh peralatan modern abad terahir. Mulai dari Astronomi, Geology, Biology, Math, chemistry, Oceanography dan segala bidang.

Sebuah Mukjizat terbesar berupa sebuah buku yang diturunkan melalui seorang Al-Amin (tak pernah berbohong) yang tak dapat membaca dizaman kuno kepada ummat terakhir yang pintar dan selalu membaca buku di zaman modern dan baru dapat dibuktikan oleh peralatan akhir zaman. Siapa lagi yg mewahyukan jika bukan PENCIPTA ALAM SEMESTA?

Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."

Jadi,,, banyak bukti sudah... ISLAM TERBUKTI BENAR....

Qs.3 Ali Imran:85 Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi

Qs.3 Ali Imran:19 Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya
---------------------------------
Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?

Sekali lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri... ^_^
-------------------
klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI/TAG PHOTO dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan & saudara lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^

More likes & more comment on this post will help us to spread da'wah because this post will often display to all member's wall as recent news & updated.

Update Message/Mesej/Pesan insya ALLAH dihantar, tolong check di:
-FB English Language ---> MESSAGE - UPDATE - (Not INBOX)
-FB Indonesia Language ---> PESAN - PEMBAHARUAN - (bukan INBOX)
-FB Malaysia Language ---> MESEJ - KEMASKINI - (bukan INBOX)

Page group ini, Insya ALLAH tak akan meminta UPAH berupa Zakat, Infaq, Shodaqoh, Jariyah, Bisnes, atau UPAH lainnya.

Qs. 25 Furqaan:57. Katakanlah: "Aku tidak meminta upah sedikitpun kepada kamu dalam menyampaikan risalah itu, melainkan (mengharapkan kepatuhan) orang-orang yang mau mengambil jalan kepada Tuhan nya.

Tak sempurna iman seorang muslim sehingga ia mencintai muslim lain seperti mencintai diri sendiri. Salah satu bentuk cinta ini ialah Amar Ma'ruf Nahi Munkar.

Dan kemunkaran yg banyak terjadi masa ini ialah ramai orang disekitar kita berkata "Semua agama itu baik", "Semua agama itu benar", "Semua agama sama", "Semua agama masuk surga", "Semua agama dari TUHAN".

Betulkah ISLAM yg mulia ini disamakan dengan agama-agama lain???
Kita kena BUKTIKAN cuma Islam sahaja yg benar.

Sila copy paste & yg paling utama ialah menyebarkan & bagi tahu rakan + saudara lain guna email, picture post, wall post, TAG picture dan semua cara kena diguna untok menyebarkan PEMBUKTIAN ISLAM IALAH SATU-SATUNYA AGAMA YG BENAR.

Dakwahkanlah meski cuma 1 ayat shaja, mulakan dari saudara & rakan2 sekitar kita. Biar cuma sikit 1 ayat tapi disampaikan, lagi baik daripada ramai ilmu tapi cuma untok diri sendiri.

Tolong jemput/undang rakan + saudara di bawah gambar daripada page ini agar ramai orang saling ingat meng-ingati sesama insan:

http://www.facebook.com/pages/-ISLAM-TERBUKTI-BENAR-/298400792751?v=info
Dari album:
Wall Photos oleh ۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
Ditambah pada 06hb April
1,643 orang sukakan ini.
50 dari 155

Indra Mulia Syafutra Lanjutkan... Trus Berdakwah jangan berhenti, selalu smangat yach ^_^
pada 07hb April pukul 3.16 pagi · Lapor

Amirsah Ahmad sesiapa yang belum masuk islam ..cepat2lah masuk..sebelum ajal menjemput tiba..
pada 07hb April pukul 7.12 pagi · Lapor

Kendar Kadarusman Subhanallah walhamdulillah wa allahu akbar..
pada 07hb April pukul 8.55 pagi · Lapor

Saiful Azaniff sesiapa yang belum masuk IMAN ..cepat2lah masuk..sebelum ajal menjemput tiba
pada 07hb April pukul 9.03 pagi · Lapor

Jerry Arieffianto SUBHANALLOH, ENGKAU MEMANG TIADA DBANDINGNYA YA ALLOH, ILMU MANUSIA TERBATAS TIDAAK BISA MENJANGKAU ILMU MU YA ALLOH, MAKA MOHON AMPUNILAH DOSA-DOSA HAMBAMU INI BAIK YANG DISENGAJA MAUPUN TIDAK DISENGAJA, AMIN
pada 07hb April pukul 9.05 pagi · Lapor

Ardy Ikhwan subhanallah... ISLAM TERBUKTI BENAR..
pada 07hb April pukul 9.10 pagi · Lapor

Muhammad Yamani AL Qur'an dijamin oleh Allah keotentikannya. dijaga setiap huruf, setiap kata, setiap kalimat, setiap ayatnya oleh Allah dari kepalsuan tangan dan pikiiran manusia. Yakinilah wahai insan Al Qur'an adalah pedoman untuk mencapai ketinggian derajat dunia dan akhirat.....
pada 07hb April pukul 9.26 pagi · Lapor

Norule Sha subhanallah,,,,sesungguhnya amat indah isi kandungan quran Mu ya Allah,,,
pada 07hb April pukul 9.29 pagi · Lapor

Hary Nugraha insyaf barudak...na teu sieun ?
pada 07hb April pukul 9.56 pagi · Lapor

Noordin Abdull-Hamid Datun Islam adalah INDAH dan Suci...sesiapa yang jarang menjejak kaki ke rumah ALLAH segeralah bertaobat..jauhi yang di larang kerjakan yang di perintah...
pada 07hb April pukul 10.07 pagi · Lapor

Rivaldo Putera Bungsu SalAWAt & Salam tercurah selalu kepd junjungan kita Nabi besar, Nabi Akhir zaman MUHAMMAD SAW . !!!!!!!!!!
pada 07hb April pukul 10.25 pagi · Lapor

Rivaldo Putera Bungsu SEMOGA ALLAH SWT SELALU MENETAPKAN HATI KITA BERADA PADA ISLAM & IMAN SAMPAI DATANG KEMATIAN,,,AMIN..........
pada 07hb April pukul 10.30 pagi · Lapor

Gerot Abiz Islam not terroris
Islam forever love you
pada 07hb April pukul 10.34 pagi · Lapor

幅広知識 Subhanallah...
Betapa banyak Perlindungan dan Nikmat yang Engkau Berikan Pada Ummat Manusia sedangkan Kita sebagai Ummat Manusia Selalu Lupa Bersyukur kepada ALLAH .....
pada 07hb April pukul 11.16 pagi · Lapor

۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩ ... ^_^
───────█▄█───────────█─█─█──█ ────────────█─█──▄▄█─█─█──█─█
█████───█───█─█──█▄█▄█─█───██ █───█───█───█─█──────────████... ... See More
█████───█───█─█───█──█─█───── ────█████████─█────█─█─█─────
──────────────────▄▄██─█... Lihat seterusnya..
pada 07hb April pukul 11.29 pagi · Lapor

Izad Izuan lailahailallah,tiada tuhan dsembh mlainkn ALLAH
pada 07hb April pukul 11.52 pagi · Lapor

Ady Virnadi hamdallah
pada 07hb April pukul 12.26 ptg · Lapor

Mata Wayank ISLAM is the bast
pada 07hb April pukul 12.31 ptg · Lapor

'Bang Salman Gabung Yuk : http://www.facebook.com/pages/Jakarta-Indonesia/BANG-SALMAN/111091642237801?ref=ts
pada 07hb April pukul 12.35 ptg · Lapor

Kukuh Galih Subekti ALLAHU AKBAR! ALHAMDULILLAH... terimakasih ALLAH SWT atas perlindungan yang kau berikan kepada kami..
pada 07hb April pukul 1.06 ptg · Lapor

Azman Hanafi Memang semua orang akui kesucian Islam tetapi tak semua orang yang ikut ajaran yang dibawa oleh Islam
pada 07hb April pukul 1.23 ptg · Lapor

Sri M. Suwardi Bahkan hingga zaman ini berakhir.......
pada 07hb April pukul 1.33 ptg · Lapor

Kevin Bukan Rafi allah Maha Besar
pada 07hb April pukul 1.39 ptg · Lapor

Syam Periwinkle Allahuakhbar..bersatu lah umat Islam, kuatkan diri dengan pegangan al-QURAN dan HADIS, hidupkan sunnah Rasulullah S.A.W. kita lemah kerana tidak bersatu dan tidak mengikut Sunnah dan ajaran Islam
pada 07hb April pukul 2.07 ptg · Lapor

Isri Ugie Betul....... btul... btul...btul. JazakumuLLAHU khair.
pada 07hb April pukul 2.34 ptg · Lapor

Muhamad Hanafi aku insaf...
pada 07hb April pukul 3.01 ptg · Lapor

Imam Bukhori hidup ini terasa nikmat bila kita berpedoman pada alquran...dan selamat lah kamu dimuka bumi ini...ALLOHU AKBAR...
pada 07hb April pukul 3.24 ptg · Lapor

Syam Periwinkle kita akan rasa kemanisan iman apabila kita ikut sunnah Rasulullah S.A.W, mengikut jejak para sahabat dalam mujahadah dijalan Allah.Sesungguhnya keluar di jalan Allah lebih baik daripada dunia dan seisinya..
pada 07hb April pukul 3.44 ptg · Lapor

Mel Andi hanya ISLAM di sisi ALLAH...
pada 07hb April pukul 4.01 ptg · Lapor

Iyank Mardiana Dian Subhanallah Walhamdulillah Walaillahaillallah wallahuakbar...
pada 07hb April pukul 4.20 ptg · Lapor

Sadeli Ajah subhanalloh, allah maha besar.
pada 07hb April pukul 4.38 ptg · Lapor

Inawati Syndyicate Syukron syukron syukron........ terus semangat dakwah2 NYA...........
pada 07hb April pukul 4.47 ptg · Lapor

Afni Ramadhani like..........like.....like...............
pada 07hb April pukul 6.17 ptg · Lapor

John Sam Sam Barusan Terjadi Gempa Di Aceh Pagi Tadi dan Getarannya Terasa sampai ke Medan
pada 07hb April pukul 6.57 ptg · Lapor

John Sam Sam Allahuakbar ini adalah peringatan Allah
pada 07hb April pukul 6.58 ptg · Lapor

NeKi Sohma ISLAM LA SEMULIA2 AGAMA. AGAMA YANG BENAR DAN LURUS.
pada 08hb April pukul 10.01 pagi · Lapor

Khaty Cat telah termaktub dalam ALQURAN tiada jadinya bencana melainkan kerana tangan manusia sendiri......
pada 08hb April pukul 2.17 ptg · Lapor

Wahyu Manyuk benar2 fakta.
pada 08hb April pukul 5.12 ptg · Lapor

Hafidz Say Hallo makna Alquran hanya hati kita yg bisa membaca dan menghayatinya/menterjemahkan.. mudh2n kita bisa membaca secara fisik dan menerapkan hakikat dari makna Alquran itu sendiri...
pada 09hb April pukul 12.18 pagi · Lapor

Maulana Fajar http://www.facebook.com/pages/We-Are-Change-South-East-Asia/103481326356723?v=wall&ref=search
pada 09hb April pukul 1.58 ptg · Lapor

Sigit Maulana Santoso YAB benar QUran tidak akan lekang oleh zaman akan tetapi perlu waspada dengan HAdis..karena hadis cuma dari perkataan orang yang di perkatakanlagi lebih dari 1400th.tidak terhitung lewat berapa perkataan orang itu.contoj kita membisikan suatau kata ke 100 orang berurutan. apa yang akan terjadi di orang yang ke 100 tolong coba sj.JAdi jangan percaya... Lihat seterusnya..
pada 09hb April pukul 4.07 ptg · Lapor

۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩ ... ^_^
Tak kira dari negeri manapun,Mari bsatu dalam 1 Islam, 1 ALLAH,1 Qur'an,1 Kiblat,1 Kalimat, لا إله إلاَّ الله.محمد رسو ل الله

Tolong bagi tahu, jemput & undang rakan lain mnjumpai page group ISLAM TERBUKTI BENAR ini, agar lagi ramai orang tahu jika cuma Islam sahaja satu satunyer agama yg tbukti benar...
pada 09hb April pukul 6.11 ptg · Lapor

Ellys Padumukan SubhanALLAH.....
pada 11hb April pukul 12.14 ptg · Lapor

Chan Wordplay allah maha bsar
pada 11hb April pukul 11.45 ptg · Lapor

Ahmad Ropiuddin http://www.facebook.com/pages/Bekasi/DASAR-DASAR-ILMU-AGAMA-ISLAM/271932925860
pada 17hb April pukul 11.00 pagi · Lapor

Dada Chandra Ramadhan II !INI ADALAH BERITA!

SESUNGGUHNYA BAHWASANYA DI NEGARA PERANCIS, AKAN DIHILANGKAN SUARA ADZAN YANG AKAN DIGANTI DENGAN ISYARAT LAMPU. INI DISEBABKAN KARENA UMAT KRISTEN PERANCIS TAK MAU DAN ENGGAN UNTUK MENDENGARKAN SUARA TERIAKAN ADZAN DARI SPIKER (YAKNI PENGERAS SUARA) MASJID YANG BERKUMANDANG, KARENA MEREKA MENGANGGAP NYA ITU BERISIK.

TERKUTUKLAH NEGARA PERANCIS! ... Lihat seterusnya..
pada 18hb April pukul 2.16 pagi · Lapor

Pangeran Malam Mungkin lebih baik jika kita membantu mereka untuk berhijrah... bukannya nabi (dan muhajirin) juga hijrah dari mekah ke madinah karena dikucilkan...
pada 02hb Mei pukul 1.34 pagi · Lapor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan