Khamis, 6 Mei 2010

NABI ISA PUN BERKATA, "SEMBAHLAH HANYA PADA ALLAH"



Ditambah pada 10hb Mac
50 dari 368
Yusuf Satriadi Semin
Yusuf Satriadi Semin
>Paizah : Aku tdk spt yg paizah sangka, semoga Allah swt memberikan kita hidayah.
>Tan Budi : Saya sangat menghormati anda yg mau berdiskusi tanpa emosi didalam forum ini. Kelihatanya anda termasuk org yg mengedepankan logika.
Belajar dari Nabi Ibrahim as dalam "mencari" tuhannya. orang tua Ibrahim as adalah pembuat patung yg disembah kaumnya. Dia ... Lihat seterusnya..
pada 13hb Mac pukul 8.58 ptg · Lapor
Botakk Panama
Botakk Panama
" ALLAH " ---" MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG"
pada 14hb Mac pukul 12.07 pagi · Lapor
Anindya Putri
Anindya Putri
betul itu.,.,.,,.,
pada 14hb Mac pukul 11.17 pagi · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
Bagaimana baik sekalipun kita dimuka bumi ini tetapi jika kita tidak beriman kepada Allah malahan menyekutukanNya dengan yang lain.... maka neraka jahanam adalah tempat kita. Na'uzubillahiminzaliq.....
pada 14hb Mac pukul 7.19 ptg · Lapor
Yusuf Satriadi Semin
Yusuf Satriadi Semin
>Tan Budi : Kalau anda mengatakan bahwa perbedaan antara Islam dan Kristen bukan hal yg prinsip maka saya tdk setuju, Karena masalah ketuhanan --baca tauhid--- adalah hal yg sangat prinsip dalam islam. Karena jelas di Al Qur'an menerangkan bahwa bila ada org yg telah mengatakan bahwa Isa bin maryam adalah Allah atau Allah itu adalah satu diantara ... Lihat seterusnya..
pada 16hb Mac pukul 12.14 pagi · Lapor
Gabriel Jaka
Gabriel Jaka
@paizah, jd menurut anda yg penting beriman kepada Allah SWT, walaupun anda bunuh semua orang yg menurut anda kafir anda tetap yakin masuk surga? yg benar aja pak. pentesan wkt amrozi cs ditanya alasannya melakukan perbuatan keji itu (baca : jihad ) dia hanya teriak "Allahhu Akbar"
pada 16hb Mac pukul 3.43 pagi · Lapor
Gabriel Jaka
Gabriel Jaka
segala yang baik itu berasal dari ALLAH jd dengan kita berbuat baik kita melaksanakan kehendak Allah, jd bagaimana bisa kita masuk neraka bila kita berbuat baik. segala yang jahat berasal dari setan termasuk yg dilakukan para suicide bomber tapi mengapa mereka Begitu yakin bahwa itu perintah Allah, apakah cara fikir mereka menurut anda benar?
pada 16hb Mac pukul 3.51 pagi · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
tan budi...di akhirat nanti untuk menentukan dimana tempat kita, semua manusia akan menjalani hari pertimbangan di padang mahsyar.... soalan pertama untuk kita ialah tentang keimanan kita kepada Allah kemudian baru ditanya tentang amalan-amalan kita. jika perbicaraan tentang keimanan kita berjaya kerna keimanan kita kp Allah yang kukuh barulah ... Lihat seterusnya..
pada 16hb Mac pukul 5.43 ptg · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
.......dan orang-orang yang tidak beriman kepada Allah itu akan kekal di dalam neraka jahanam.
pada 16hb Mac pukul 5.45 ptg · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
maaf tan budi...catatan saya tadi bukan untuk menjawab persoalan kamu. sebenarnya saya ingin tujukan kepada gabriel jaka.sesungguhnya saya telah tersilap mencatat namamu sebagai penerimanya kerna kedudukan mesej kalian yang berturutan. namun di sini ingin saya tanyakan, apa maksud kamu "semua dosa manusia telah lunas dibayar termasuk dosa saya dan ... Lihat seterusnya..
pada 16hb Mac pukul 8.12 ptg · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
kamu bilang "yang di hapuskan adalah dosa sebelum dia bertobat", gmana ya... kok dosa sebelum dia tobat sudah diampuni. dosanya selepas bertobat gmana? bagi kami umat Islam, dosa kami hanya akan diampuni jika kami telah benar-benar bertobat, InsyaAllah iaitu yang dinamakan tobat nasuha. jika tidak bertobat gmana mahu diampuni....
pada 16hb Mac pukul 10.10 ptg · Lapor
Botakk Panama
Botakk Panama
@Gabriel Jaka,....( pentesan wkt amrozi cs ditanya alasannya melakukan perbuatan keji itu (baca : jihad ) dia hanya teriak "Allahhu Akbar")....benar2kah kamu mengenali beliau? apakah kamu sudah mendegar hujah2 mereka sewaktu d mahkamah?adakah bukti2 forensik & jika kamu ada bukti sila beri kami rujukan,sebab kami d sini hanya melihat di tv ( itu ...Lihat seterusnya..
pada 16hb Mac pukul 11.02 ptg · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
mudah-mudahan amrozi tergolong dalam golongan orang-orang mati syahid....amin!!!
pada 17hb Mac pukul 12.16 pagi · Lapor
Gabriel Jaka
Gabriel Jaka
dari sini kita bisa tau siapa kira-kira pelaku suicide bomber berikutnya.
pada 17hb Mac pukul 6.08 ptg · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
ya gabriel jaka.... sudah pasti orang itu adalah kamu sendiri....cetek benar pemikiran kamu. masa mendoakan orang syahid dianggap salah. mana mungkin saya mendoakan dia masuk neraka sedang dia sama agama dengan saya.... biar saya tidak mengenalinya namun saya sentiasa mendoakannya dan seluruh umat islam di dunia ini termasuk osama ben laden agar ... Lihat seterusnya..
pada 17hb Mac pukul 6.40 ptg · Lapor
Paizah Mohammad
Paizah Mohammad
tida kira berapa besar pun dosanya seorang muslim itu, kami sesama muslim sentiasa mendoakan sesama kami agar semua dosa-dosa kami diampunkan oleh Allah SWT. Sesungguhnya kami hanya mampu berdoa namun hanya Allah SWT sahaja yang berhak mengampunkan dosa-dosa kami itu. Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih, Maha Penyayang lagi Maha Pengampun. "Seluruh umat islam didunia ini adalah bersaudara".
pada 17hb Mac pukul 6.54 ptg · Lapor
Botakk Panama
Botakk Panama
@Tan,maksud ku...mengikut hukum agama mu...apakah hukuman kepada si pelaku kesalahan membunuh jika ia dtg. utk menebus dosa? & bagaimana pula agama mu memberi keadilan bagi pihak mangsa & keluarganya(seperti Ibu Bapa nya,Anak & Isteri nya)?...hanya ingin tahu. & @Gabriel Jaka,aku ada baca permasaalahan yg d timbulkan oleh awak d posting yg 1 lg... Lihat seterusnya..
pada 17hb Mac pukul 7.23 ptg · Lapor
Botakk Panama
Botakk Panama
& @Gabriel, soalan saya tentang Amrozi yg awak tuduh awak x jawap lagi...(sebab sekarang ini x boleh d percayai berita2 tanpa cerita dari kedua belah pihak, lihat saja peristiwa 9/11 d youtube ada rakyat mereka sendiri yg sedang mempersoalkan kejadian tersebut)
pada 17hb Mac pukul 7.30 ptg · Lapor
Botakk Panama
Botakk Panama
@Agustinus,..sebenarnya yg punya fb ini tidak membenci,malah amat2 menyanyangi kalian & cuba menegaskan pada kalian bahawa jika masih berpegang pada kitab yg boleh d ubah2 perkataannya(dgn bukti)...kalian sebenarnya sedang menuju ke lembah kehancuran yg kekal selamanya!...jadi atas dasar sayang-menyayangi, beliau coba sedaya-upaya memberikan Bukti2... Lihat seterusnya..
pada 17hb Mac pukul 10.35 ptg · Lapor
Isonk Pradana Putra Bakrie
Isonk Pradana Putra Bakrie
ALLAH KAN SLALU MEMBUKA PINTU TOBAT NYA ....BAGI HAMBA'' NYA YANG INGIN BERTOBAT DAN TAK KAN MENGULANGI NYA LAGI......
pada 20hb Mac pukul 6.29 pagi · Lapor
۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
... ^_^
@Tan: mana ayat yesus 100% manusia 100% ALLAH? keputusan yesus 100% manusia 100% ALLAH ada melalui konsili tahun 421 di kota Efesus... ^_^

@Agustinus: Mana bukti sy memotong ayat???? itu ayat penuh... tak sy tambahi -- tak sy kurangkan... ^_^
pada 21hb Mac pukul 8.33 pagi · Lapor
Ananda Lesmana
Ananda Lesmana
Dan orang2x yang kafir itu amal2x mereka adalah laksana fatamorgana di tanah yang datar, yang disangka air oleh orang2x yang dahaga, tetapi bila didatanginya air itu dia tidak mendapati sesuatu apapun....... (Q.S. An-Nuur : 39)
pada 21hb Mac pukul 10.58 ptg · Lapor
Ananda Lesmana
Ananda Lesmana
Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman yg artinya: "Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata : 'Sesungguhnya Allah itu ialah Al Masih putra Maryam". [Al Maidah:17] ; "Sesungguhnya kafirlah orang-orang yang mengatakan: "Bahwasanya Allah salah satu dari yang tiga" [Al Maidah:73]; "Sesungguhnya orang-orang kafir........ yakni ahli Kitab dan orang-orang musyrik (akan masuk) ke neraka Jahanam.." [Al Bayyinah : 6]
pada 21hb Mac pukul 11.15 ptg · Lapor
Ananda Lesmana
Ananda Lesmana
"Sesungguhnya orang-orang yang beriman hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Rasul-Nya kemudian mereka tidak ragu-ragu ..." (Al-Hujurat: 15)
pada 21hb Mac pukul 11.28 ptg · Lapor
۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
... ^_^
klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^
pada 22hb Mac pukul 4.25 ptg · Lapor
Putut Ryanto
Putut Ryanto
ISLAM agama yang DIRIDHOI
pada 23hb Mac pukul 11.09 pagi · Lapor
DhEwii Indrha Ahsthuthi
pada 23hb Mac pukul 5.21 ptg · Lapor
Sophan Haryanto
Sophan Haryanto
Lain orang lain fikiran juga lain hatinya, berbagai lembaga/individu berbagai bentuk cara dakwah. saya mendukung cara dakwah ini, semoga selalu diberkahi dan diridhoi ALLAH !
pada 24hb Mac pukul 9.31 pagi · Lapor
Gus Saekhu
Gus Saekhu
wahai teman2 smua lintas agama masalah teroris jangan di kaitkan dg agama walo mreka pake simbol agama mereka musuh kita semua karna pdoman mreka ialah kalo bukan groupnya brarti kafir walaupun sholat 5 waktu ini salah besar. Sebetulnya yang paling menderita atas ulah mereka adalah umat islam coba kalian lihat korban2 dri prbuatan mreka yg trbanyak... Lihat seterusnya..
pada 27hb Mac pukul 2.11 ptg · Lapor
۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩
... ^_^
Mesage telah dihantar, tolong tengok di:
(Message has been sent out, please check at):

MESSAGE - UPDATE (ENGLISH)... See More... Lihat seterusnya..
pada 28hb Mac pukul 6.34 ptg · Lapor
Pena Luk Zul Fakar
Pena Luk Zul Fakar
peace nusantara smoga nusantara direzabkan atas nama islam.amin..
pada 30hb Mac pukul 5.34 pagi · Lapor
Muhamad Zia Ulhaq
Muhamad Zia Ulhaq
@gabriel marilah sama2 bertanya supaya sama2 tau apa sebenarnya yg salah..
kami meyakini alquran berarti menjalankan segala perintahnya..dan menjauhi laranganya..
tp anda??
pada 05hb April pukul 9.42 ptg · Lapor
Noor Zaidatul
Noor Zaidatul
gabriel: suicide bomber tdk silap sy memang tdk dibenarkan dlm islam. jd jgn kaitkannya dgn islam. adakah perogol di kalangan kristian itu ajaran kristian? tidakkn? perogol d kalangan islam adalah ajaran islam..jg tidakkn?jgn keliru k..
pada 07hb April pukul 2.54 pagi · Lapor
Bro Shah
Bro Shah
subhanallah...
pada 07hb April pukul 3.36 pagi · Lapor
Sugih Sedulur
pada 08hb April pukul 6.21 ptg · Lapor
Nasrullah نصرلله
Nasrullah نصرلله
hey.. NABI ISA BKN yesus.,, memang la dia menyuruh umat Nabi Muhammad, Sembah Allah y 1.. saya pantang klu Nabi isa dianggap Yesus. yg disalip itu bkn Nabi isa.., tp klon.. PHM?!!
pada 10hb April pukul 10.32 pagi · Lapor
Khairulanwar Bin Othman
Khairulanwar Bin Othman
kite didunia ini tidak dapat menghukum orang yang sudah meninggal kerana yang membalas kebaikan dan kejatan didunia ini adalah Allah yang Maha Adil.
pada 11hb April pukul 9.39 ptg · Lapor
Dk Fatimah Pg Jalaluddin
Dk Fatimah Pg Jalaluddin
Qul huwallahu ahad... Katakanlah Dialah Allah yang Maha Esa.
pada 17hb April pukul 9.10 pagi · Lapor
Dk Fatimah Pg Jalaluddin
Dk Fatimah Pg Jalaluddin
Duhai penganut Kristian, sesungguhnya kami lebih mengasihi Isa kerana mengakuinya sebagai nabi berbanding kamu yang mengaku dan menyembahnya sebagai tuhan...
pada 17hb April pukul 9.36 pagi · Lapor
Arifin Sumarlan
Arifin Sumarlan
Allah itu Esa .... mana ada sich 3 Tuhan dalam 1, kalau Tuhan itu lebih dari 1 jadi rebutan kekuasaan dong ..... yang bener aja ..... Maha benar Allah dengan segala firman - Nya
pada 21hb April pukul 1.48 pagi · Lapor
Nurzawani Mohamad
Nurzawani Mohamad
trbukti kita dilahirkan dgn pancaindera yg sma, xkira agama yg brbeza skalipun..nmun knpa msih meragui bhw Allah hya 1..cba bygkn andai M'sia dipimpin oleh rmai PM, pasti kucar kacir kan???bgitu jgk Tuhan, andai rmai, bgaimana la dunia kita kn..
pada 25hb April pukul 12.47 ptg · Lapor
Prihono Lanang
Prihono Lanang
HANYA ALLAH YANG PANTAS KITA SEMBAH, DAN MAHA TINGGI
pada 30hb April pukul 7.09 ptg · Lapor
Hamdan Nayatun
Hamdan Nayatun
Tiada seorangpun yang mampu membuka hati orang lain kecuali ALLAH SWT, Kita cuma sampaikan bukti ...yang komentar disini akan terlihat sebesar apa keyakinan (IMANnya) dan yang menolak sudah jelas dan pasti hatinya gak mau meyakini kebenaran walau dengan bukti didepan mata...!!!
Selasa pada pukul 10.17 ptg · Lapor
Helmi Novantiago
Helmi Novantiago
kok para kafir itu bisa begitu keras kepala ya....padahal dalam injil mereka sendiri telah dijelaskan dengan sangat terang dan jelas. na'udzu bilah minzalik
9 jam yang lalu · Lapor
Helmi Novantiago
Helmi Novantiago
Gabriel--->>>Islam adalah agama yg di ridhoi Allah dan rahmat bg seluruh alam semesta. tak ada ajaran dalam islam untuk membunuh seseorang tanpa sebab yang jelas, walaupun ia kafir.jadi tindakan teror yang dilakukan amrozi cs, tidaklah diperbolehkan dalam islam. bahkan haram membunuh orang kafir yang terlibat perjanjian damai dengan islam. jadi apakah tindakan amrozi adalah jihad....? jawabannya tidak.
9 jam yang lalu · Lapor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan